Revision [2078]

This is an old revision of HauntingMars004 made by AdminDare on 2023-11-08 10:20:45.

 

Haunting Mars 4: Paroni Clawsonin tanssiaiset


<-- Haunting Mars 3: Jos voisit tehdä mitä tahansa - Haunting Mars 5 -->

Harrowgaten kylän ulkopuolella, marraskuu 1912, Hexhamshire:1912 -virtuaalitodellisuuspeli


 (image: https://posthuman.karmavector.org/images/coldwells.png)

Ulvovan tuulen läpi vaunut kohoavat ylängölle, jossa sijaitsee paroni Clawsonin kartano. Sisällä Calen, Kwamen, Madisonin ja TX:n virtuaaliavatarit istuvat, ja näiden aistihavainnot täyttävät pelaajien maailmaan. Samalla nelikko omaksuu roolinsa lordi ja lady Coldwellina (Cale ja TX), näiden Sebastian-poikana (Kwame) sekä perheeen palveleijana (Madison).

Valtava kartano seisoo tummalla nummella, ainoana valopisteenä mailien säteellä. Sen pihalla liikkuu työntekijöitä, ja edustalla paria muutkin vaunua puretaan. Coldwellit otetaan vastaan ja ohjataan huoneisiinsa; Bixby kantaa tavaroita. Huoneet ovat hienoja ja tunnelmallisia: pesumalja, takka, kirjoituspöytä, kirjahyllyjä. TX ottaa hyllystä kirjoja, ja toteaa niiden sisältävän aivan oikeaa sisältöä. Hän tutkii hieman pelin pelaamissääntöjä. Niiden mukaan peliin saa tuoda vaikka mitä sisältöä, pelin on tarkoituskin olla goottilainen kauhudraama. Hahmoille voi käydä kauheitakin asioita, mutta pelaaja voi poistua häiritsevästä tilanteesta. Pelin materiaali on kirjoitettu mukaansaimevällä tavalla: se houkuttelee kokeilemaan omia rajojaaan ja heittäytymään mukaan kaikenlaiseen.

Hahmot vaihtavat vaatteita ja siirtyvät alakerran saliin. Saapuessaan peliin hahmot olivat saaneet joitakin kontakteja ja juonikoukkuja, ja nelikko alkaa tutkia niitä. Cale on opetellut tekemään paperista yksisarvisorigameja, ja on ajatellut jättää niitä kaikkialle siinä toivossa, että ne houkuttelisivat Yunus Bankin esiin. Muuten ryhmällä ei oikein ole mitään selvää suuntaa, mistä lähteä etsimään, joten he päättävät vain pelailla mukana ja katsoa mitä tapahtuu.

TX ja Cale kokevat virtuaalihahmonsa aidoiksi ja uppouttuvat näihin. Madison on varautuneempi. Kwame pysyy tiukasti "pelaajan ohjaama avatar" -linjalla, ja tarkkailee asioita hahmonsa ulkopuolella.

Seikkailuihin


 (image: https://posthuman.karmavector.org/all-upstairs.png)


Pelinjohtajan kommentteja


kuvaus aloitettu


<-- Haunting Mars 3: Jos voisit tehdä mitä tahansa - Haunting Mars 5 -->



CategoryHauntingMars - CategoryPelit
There are no comments on this page.
Perustuu Eclipse Phase -roolipelin, CC-NC-SA Posthuman Studios, 2008-. Pelijärjestelmänä GURPS.
Kampanja ja kuvitus CC-BY Dare Talvitie, 2015 - 2020 (paitsi jos muuta sanotaan):: Valid XHTML :: Valid CSS: :: Powered by WikkaWiki