Revision [1640]

This is an old revision of OutThere4 made by AdminDare on 2022-04-05 05:46:42.

 

Out There 4: Kolme kuorinippua


<--: 3: Viisi alusta

"Voinko saada olla täällä edes hetken?"
- Raquel

 

Tanya Gomezilla


(EUROPA) BiwaLogicals on ilmoittanut takaisinkutsusta viimeisimmälle versiolle selkiemorfistaan johtuen viasta verenkiertojärjestelmässä. BiwaLogicals on luonnehtinut vikaa vakavaksi, ja luvannut täyden hyvityksen. Selkie on suosittu morfi sekä oseanografisen yhteisön että urheilijoiden parissa, vaikka sitä harvoin viedäänkään Europan ulkopuolelle. BiwaLogicalsin osakkeen arvo putosi 8% Conamara Cityn pörssissä uutisen myötä.

Tanya Gomezin sillalla nelikko pohtii, mitä tehdä löytämillään kuorinipuilla. Kuorinippujen omistajat ovat kuolleet, eikä ole mitään takeita, että nippuihin tallennetut mielet ovat mitenkään järjissään, mutta niiltä saattaisi saada tietoa siitä, mitä aluksilla on tapahtunut. Mutta jos ne kerran aktivoi ja inkarnoi, olisiko ne syytä sitten pitää päällä pysyvämmin?

Keskustelut eivät johda tuloksiin, joten ryhmä palaa haravoimaan Tanya Gomezia. Fajar ja Berin tutkivat keskusrunkoa ja sen ympärillä olevia rahtikuplia, Altair ja Kriang Krai matkustajarengasta. Renkaan hyteistä löytyy kolme vainajaa, ja yhdellä niistä Altair huomaa kuorinipun. Hän irrottaa sen vainajan niskasta. Kriang Kraita ruumiit ja niihin kajoaminen ällöttää.

Tanya Gomezin rahtikuplat ovat suljettuja, mutta syöttämällä virtaa niiden järjestelmiin saadaan jotain raporttia sisällöstä. Monet niistä sisältävät reaktoripolttoainetta ja ajoainetta, oletettavasti metallivetytankeissa. Reaktiomassaa on kuitenkin surullisen vähän. Mukana on myös paljon elintarvikkeita sadan matkustajan tarpeisiin. Aluksen reaktori itse vaikuttaa olevan ehjä.

Jossain vaiheessa pohditaan myös mahdollisuutta päästä laivueen viidennelle alukselle. Se on 16 kilometrin päässä Tanya Gomezista, joten vaikka siihen hyppääminen olisikin mahdollista, osuminen voi olla hyvin vaikeaa. Pyöritellään ajatuksia todella pitkästä kaapelista tai ulkoisista kylmäkaasusäiliöistä matkustamisen apuna, mutta näissä kaikissa on haasteita. Kaapelien inventointi aloitetaan.

Kun kaikki väsyvät alushylyn tutkimukseen, Kriang Krai ilmoittaa aikovansa mennä virtuaalimaailmaan viettämään vapaa-aikaansa. Hän myös korostaa, että järjissään pysyäkseen kaikilla on hyvä olla muutakin sisältöä kuin kuolleiden alusten tutkimusyritykset. Kaikki eivät ole tästä ihan samaa mieltä. Berin ei tahdo virtuaalimaailmaan lainkaan, ja päättää jäädä mieluummin Tanya Gomezille. Muut hyppivät kaapeleiden kautta ensin Albert Jackalle ja sitten Bromolle. Omaan rauhaansa jäänyt Berin käyttää monta tuntia tutkien konekehonsa rajoja ja kuunnellen radiokanavia. Hänen näkemyksensä siitä, että hän viihtyy robottikehossa paremmin kuin virtuaalimaailmassa vahvistuu.

Virtuaalimaailmassa


Kriang Krai käy ensin tutkimassa toista pelimaailmaa. Sen nimeksi osoittautuu Hell on Earth. Alkutekstien skippaamisen jälkeen pelaaja on raunioituneessa suurkaupungissa myrskyisän taivaan alla, pukeutuneena kuin post-apokalyptinen survivalisti. Tornitalon raunioissa joku huomaa pelaajan heti, ja sieltä lähtee lentämään kohti parvi jotakin. Kriang Krai juoksee sisään, kohtaa irvistävän vainajan ja ampuu sitä haulikollaan, ja sitten hänen yhteytensä katkaistaan. Tämä peli ei ainakaan ole yhtä rauhallinen kuin fantasiamaailma.

Kolmikko palaa Bad Circuksen satumaailmaan. Questaamisen asemasta he päätyvät leirinuotiolle soittelemaan luuttua, tinapilliä ja rumpuja, sekä juttelemaan menneistä. Kriang Krai sanoo suoraan, että katsoo tämän virtuaalimaailman olevan oikea elämänsä, ja että avaruusalusten korjaaminen on hänelle vain arkityö. Muut hieman paheksuvat tätä ajattelutapaa. Fajar on sitä mieltä, että Kriang Krain rigidi suhtautuminen työ- ja vapaa-aikaan ei suinkaan ole ainoa tapa elää ja että maaseudulla jossa hän vietti lapsuutensa oli ajattelutapa kokonaisvaltaisempi. Kriang Krai kertoo, ettei ole ihan puhdas kaupunkilainen, ja viettäneensä pitkähkön ajan työskentelemässä ilmastopakolaisten parissa jättimäisillä leireillä. Tällä saa respektiä: ilmastopakolaisten valtaisat joukot ovat useimmille jotenkin rauhassa elävillä epämukava mutta kiistämätön tosiasia. Altair sanoo, että hänen on aina ollut jotenkin vaikea pysyä paikoillaan, ja sanoo jo lapsuudessa tottuneensa muuttamiseen.

Leirinuotiolla soitteleminen on leppoisaa ja rentouttavaa, ja on helppo unohtaa, että paikka on vain virtuaalinen. Berin tietoisesti hakee nimenomaan taktiilisia kokemuksia muistuttaakseen itseään siitä, että satumaailman koukkuun ei pidä jäädä. Jonkin verran ainakin Kriang Krai myös suorittaa pelin tehtäväpainotteisempaa sisältöä. Vaikka välillä puuttuvat assetit häiritsevätkin, enimmäkseen kokemus on hyvin korkeatasoinen ja toistaiseksi NPC:tkin vaikuttavat aika oikeilta olennoilta enemmän kuin yksinkertaisilta silmukoilta.

Berin ja Fajar nukkuvat simulaation ulkopuolella. Kriang Krai jää nukkumaan leiriin, mutta virtuaalimaailma potkaisee hänet sieltä ulos, ja herätessään hän on konekehossaan.


Pelinjohtajan kommentteja


kuvaus aloittamatta



CategoryPelit - CategoryOutThere
There are no comments on this page.
Perustuu Eclipse Phase -roolipelin, CC-NC-SA Posthuman Studios, 2008-. Pelijärjestelmänä GURPS.
Kampanja ja kuvitus CC-BY Dare Talvitie, 2015 - 2020 (paitsi jos muuta sanotaan):: Valid XHTML :: Valid CSS: :: Powered by WikkaWiki