Revision [2085]

This is an old revision of HauntingMars004 made by AdminDare on 2023-11-08 11:34:36.

 

Haunting Mars 4: Paroni Clawsonin tanssiaiset


<-- Haunting Mars 3: Jos voisit tehdä mitä tahansa - Haunting Mars 5 -->

Harrowgaten kylän ulkopuolella, marraskuu 1912, Hexhamshire:1912 -virtuaalitodellisuuspeli


 (image: https://posthuman.karmavector.org/images/coldwells.png)

Ulvovan tuulen läpi vaunut kohoavat ylängölle, jossa sijaitsee paroni Clawsonin kartano. Sisällä Calen, Kwamen, Madisonin ja TX:n virtuaaliavatarit istuvat, ja näiden aistihavainnot täyttävät pelaajien maailmaan. Samalla nelikko omaksuu roolinsa lordi ja lady Coldwellina (Cale ja TX), näiden Sebastian-poikana (Kwame) sekä perheeen palveleijana (Madison).

Valtava kartano seisoo tummalla nummella, ainoana valopisteenä mailien säteellä. Sen pihalla liikkuu työntekijöitä, ja edustalla paria muutkin vaunua puretaan. Coldwellit otetaan vastaan ja ohjataan huoneisiinsa; Bixby kantaa tavaroita. Huoneet ovat hienoja ja tunnelmallisia: pesumalja, takka, kirjoituspöytä, kirjahyllyjä. TX ottaa hyllystä kirjoja, ja toteaa niiden sisältävän aivan oikeaa sisältöä. Hän tutkii hieman pelin pelaamissääntöjä. Niiden mukaan peliin saa tuoda vaikka mitä sisältöä, pelin on tarkoituskin olla goottilainen kauhudraama. Hahmoille voi käydä kauheitakin asioita, mutta pelaaja voi poistua häiritsevästä tilanteesta. Pelin materiaali on kirjoitettu mukaansaimevällä tavalla: se houkuttelee kokeilemaan omia rajojaaan ja heittäytymään mukaan kaikenlaiseen.

Kaikki täällä tuntuu huolellisesti tehdyltä. Tuli takassa lämmittää, vaatteet tuntuvat aidoilta, hahmojen kehot toimivat, nautittu alkudrinkki maistuu ja tuntuu alkoholipitoiselta. Hahmoluokan mukana jokaiselle on tullut lihasmuistissa asioita: Madisonin Bixby tuntuu vahvalta, lordi Coldwellilla on insinöörinä hämmentävä sorminäppäryys. TX ja Cale kokevat virtuaalihahmonsa aidoiksi ja uppouttuvat näihin. Madison on varautuneempi. Kwame pysyy tiukasti "pelaajan ohjaama avatar" -linjalla, ja tarkkailee asioita hahmonsa ulkopuolella.

Hahmot vaihtavat vaatteita ja siirtyvät alakerran saliin. Saapuessaan peliin hahmot olivat saaneet joitakin kontakteja ja juonikoukkuja, ja nelikko alkaa tutkia niitä. Cale on opetellut tekemään paperista yksisarvisorigameja, ja on ajatellut jättää niitä kaikkialle siinä toivossa, että ne houkuttelisivat Yunus Bankin esiin. Muuten ryhmällä ei oikein ole mitään selvää suuntaa, mistä lähteä etsimään, joten he päättävät vain pelailla mukana ja katsoa mitä tapahtuu.

Seikkailuihin


 (image: https://posthuman.karmavector.org/images/all-upstairs.png)

Kartanolla on valtavasti väkeä - varmasti yli 200 ihmistä, ja on täysin mahdotonta sanoa, ketkä muut ovat pelaajahahmoja ja ketkä vain osa kalustoa. Nelikko ottaa yhteytttä kontakteihinsa. Lady Coldwell sanoo etsivänsä pojalleen puolisoa, ja dame Agatha esittelee naimaikäisiä nuoria naisia. Kommodori Peelman kutsuu lordi Coldwellia mukaan nummelle katsomaan siellä olevaa kummallista laitetta. Madison huomaa Bixbyä pelatessaan, että palvelijat ovat oikeasti lähes näkymättömiä yläluokan hahmoille, ja tekee kokeita siittä, miten paljon hän voi tätä hyödyntää.

Yksisarvisia taitellaan, mutta nopeasti Hexhamshiren juonet vievät mukaansa: Bixby lähtee ajamaan takaa varasta, joka oli napannut arvokkaan kaulakorun, ja kuulee koruun koskiessaan jonkin yliluonnollisen voiman kutsun. Lady Coldwell menee dame Agathan järjestämään spiritistiseen istuntoon ja joutuu harhanäkyyn uppoavasta Titanicista; Sebastian onnistuu saamaan hänet ja muut ulos sieltä. Lordi Coldwell ratsastaaa nummelle, jossa on maan uumenista kohonnut omituinen laite ja kummalisen myyräihmisten väijytys. Väijytys johtaa loukkantumiseen, mutta Bixby saa kannettua herransa pois.

 (image: https://posthuman.karmavector.org/images/jagjit_ja_chizoba.png) Kwame on havainnut, että keskusteluissa on valon nopeudesta johtuvia viiveitä: Hexhamshiren serverit ovat 50 000 kilometrin päässä Marsin pinnalla, joten Fukumitsu Ayan pelaajilla on välillä puolen sekunnin lagia. Hän huomaa myös, että tätä ei esiinny kaikkien kanssa, ja päättelee, että paikalla on myös joku pelaaja kaivosasteroidilta. Vilkaisemalla asteroidin viestintälokeja hän identifioi kaksi muuta pelaajaa: Jagjit Karmen ja Chizoba Styles. Chizoba pelaa selvästi konstaapeli Stylesiä, joka näyttääkin aivan Chizoban AR-avatariltaa. Jagjitia ei pysty jäljittämään.

Illallinen alkaa. Paremman väen aterialla nuori opiskelija Philip ärsyttää paikallaolijoita kertomalla Kiinassa juuri käynnistyneestä kommunistisesta vallankumouksesta, ja kuinka hän on varma siitä, että tämä leviää pian koko maailmaan. Philip on vähällä saada kaksintaisteluhaasteen, mutta lopulta saa vain lyönnin naamaansa sir Geraldilta, joka marssii sittten ulos pöydästä. TX epäilee, että Philip voisi olla Yunus Bank, ja käy origamiyksisarvisen kanssa juttelemassa tälle. Vaikka Philipin pelaaja selvästi on taitava puhumaan ja tietää kommunistisen vallankumouksen historiasta, hän kuitenkin on hämmentynyt kun Victoria alkaa puhua "lännen yksisarvisista" ja sanoo, etttä hän haluaa täällä vain pelata. Sentään hän ei ilmianna TX:ää offgametuksesta pelin henkilökunnalle.

Palvelijoiden puolella illallinen on rempseä tapahtuma, jossa kaikki ovat hilpeällä tuulella ja ottavat pelin absurdit elementit lennossa. Tiukka alihovimestari Mr. Reed on täydellinen straight man muiden palvelijoiden hauskanpidolle.




Pelinjohtajan kommentteja


kuvaus aloitettu


<-- Haunting Mars 3: Jos voisit tehdä mitä tahansa - Haunting Mars 5 -->



CategoryHauntingMars - CategoryPelit
There are no comments on this page.
Perustuu Eclipse Phase -roolipelin, CC-NC-SA Posthuman Studios, 2008-. Pelijärjestelmänä GURPS.
Kampanja ja kuvitus CC-BY Dare Talvitie, 2015 - 2020 (paitsi jos muuta sanotaan):: Valid XHTML :: Valid CSS: :: Powered by WikkaWiki