Revision history for Teknologia


Revision [1004]

Last edited on 2019-05-28 13:09:44 by AdminDare
Additions:
- "uplifting" (eläinten geneettinen muokkaus älykkäämmiksi ja aikaansaavimmiksi): tunnetaan, mutta hyvin harvinaista
Deletions:
- "uplifting": tunnetaan, mutta hyvin harvinaista


Revision [690]

Edited on 2017-09-11 20:29:35 by AdminDare
Additions:
- gravitiikka: keinotekoinen painovoima tehdään pyörimisliikkeellä tai kiihdytyksellä
Deletions:
- gravitiikka: keinotekoinen painovoima tehdään pyörimisliikkeellä


Revision [663]

Edited on 2017-09-03 12:46:16 by AdminDare
Additions:
- FTL: tämän väitetään olevan mahdollista pandoraporteilla (sikäli kun ne ovat oikeasti edes olemassa), mutta tätä teknologiaa tai edes sen taustalla olevaa tiedettä ei ymmärretä
- stealth in space: mahdotonta, avaruussodassa kaikki näkevät kaikki muut (paitsi jos elektroninen häirintä on onnistunut)
Deletions:
- FTL: tiedetään että tämä on periaatteessa mahdollista pandoraporteilla, mutta tätä teknologiaa tai edes sen taustalla olevaa tiedettä ei ymmärretä


Revision [132]

Edited on 2015-04-15 18:35:57 by AdminDare
Additions:
- pitkänmatkanviestintä: kvanttilomittuminen on jossain määrin käytössä mm. sotilasviestinnässä, mutta se on hyvin kallista.


Revision [129]

Edited on 2015-04-15 13:58:31 by AdminDare
Additions:
- [[habitaatti| avaruudessa asuminen]]: taivaankappaleiden pinnalle, keinotekoisille asemille tai onttoihin asteroideihin rakennettuja kaupunkeja


Revision [128]

Edited on 2015-04-15 13:41:56 by AdminDare [typo]
Additions:
- avaruusmatkailu: fuusioraketti jatkuvalla kiihdytyksellä (0.05G) pitkillä matkoilla, metallivetyraketti (3G) korkeissa painovoimissa, antimateriaraketti (0.2G) joissain kalliissa sotilassovelluksissa
Deletions:
- avaruusmatkailu: fuusioraketti jatkuvala kiihdytyksellä (0.05G) pitkillä matkoilla, metallivetyraketti (3G) korkeissa painovoimissa, antimateriaraketti (0.2G) joissain kalliissa sotilassovelluksissa


Revision [120]

Edited on 2015-04-14 19:50:53 by AdminDare [typo]
Additions:
- ikääntymisen estäminen: lääketiede antaa elinajan ennusteeksi 100 vuotta, mahdollisesti huomattavasti pidempään
- virtuaalitodellisuus: AR:ää käytetään kyllä paljon, mutta se tahtoo olla helposti hieman off, ja on todettu, että pitkäaikainen AR-käyttö (8 tuntia päivässä, 5 päivää viikossa, jatkuvasti) altistaa masennukselle. Jotkut silti rakastavat virtuaalimaailmoita, mutta useimmille ne eivät täysin sovi


Revision [103]

The oldest known version of this page was created on 2015-04-14 11:43:27 by AdminDare [typo]
Perustuu Eclipse Phase -roolipelin, CC-NC-SA Posthuman Studios, 2008-. Pelijärjestelmänä GURPS.
Kampanja ja kuvitus CC-BY Dare Talvitie, 2015 - 2020 (paitsi jos muuta sanotaan):: Valid XHTML :: Valid CSS: :: Powered by WikkaWiki