Revision history for Sielupankki
Additions:
CategoryMeta - CategoryPelit
Deletions:
Additions:
Pelin (ja Eclipse Phase -maailmatulkintani) alkuolettamukset poikkeavat tyypillisestä tavasta pelauttaa Eclipse Phasea seuraavasti:
Deletions:
Additions:
Pelaajilta ei edellytetty aiempaa Eclipse Phasen maailman tuntemusta; yhdellä taisi tätä olla. Transhumanistiscifin konseptien tuntemuksen sanoin myös olevan eduksi.
Deletions:
Additions:
Sielupankki on ""VaaliCon 2017:een"" kirjoitettu Eclipse Phase -skenaario. Se sijoittuu Marsiin, Barsoomin liikkeen pariin. Sisällöltään se on vallankumousyhteisön sisä- ja ulkopolitikointia hankalassa tilanteessa.
En ole mitenkään kirjoittanut pelinjohtomateriaaleja puhtaaksi, joten monet aspektit skenaarion pelinjohto-osuudesta ovat aika torsoja. Pelautin pelin hyvin löyhillä säännöillä: olennaisimmin heittelin pari näppituntumalta vedettyä taitoheittoa sekä uudelleensukitukseen liittyviä selviytymisheittoja. Mitään pelimekaniikkaa ei ole tässä materiaalissa mukana. Skenaario oli myös suunniteltu nimenomaan poliittiseen roolipelitapahtumaan, joten peli koostuu valtaosin siitä, että porukka päättäjiä istuu samassa tilassa ja miettii, mitä heidän pitäisi tehdä, samalla kun ulkopuolinen uhka painostaa heitä.
- pelaajahahmot eivät todellakaan ole Firewallin agentteja; Firewall ei ole millään tavalla osallinen skenaarioon
- mielen uploadaaminen nähdään psykologisesti varsin vaativana toimenpiteenä, eikä se ole useimmille älyllisille olennoille helppoa
- "rajaton tiedonsiirtokaista" on myytti, joskaan tarkkoja rajoja tässä ei ole yritetty määrittää
Pelaajilta ei edellytetä aiempaa Eclipse Phasen maailman tuntemusta, mutta ei se haitaksikaan ole. Transhumanistiscifin konseptien tuntemus on myös eduksi, muttei sekään ole välttämätöntä.
//Kiitokset erinomaisille pelaajille ""VaaliCon 2017:ssa!""//
En ole mitenkään kirjoittanut pelinjohtomateriaaleja puhtaaksi, joten monet aspektit skenaarion pelinjohto-osuudesta ovat aika torsoja. Pelautin pelin hyvin löyhillä säännöillä: olennaisimmin heittelin pari näppituntumalta vedettyä taitoheittoa sekä uudelleensukitukseen liittyviä selviytymisheittoja. Mitään pelimekaniikkaa ei ole tässä materiaalissa mukana. Skenaario oli myös suunniteltu nimenomaan poliittiseen roolipelitapahtumaan, joten peli koostuu valtaosin siitä, että porukka päättäjiä istuu samassa tilassa ja miettii, mitä heidän pitäisi tehdä, samalla kun ulkopuolinen uhka painostaa heitä.
- pelaajahahmot eivät todellakaan ole Firewallin agentteja; Firewall ei ole millään tavalla osallinen skenaarioon
- mielen uploadaaminen nähdään psykologisesti varsin vaativana toimenpiteenä, eikä se ole useimmille älyllisille olennoille helppoa
- "rajaton tiedonsiirtokaista" on myytti, joskaan tarkkoja rajoja tässä ei ole yritetty määrittää
Pelaajilta ei edellytetä aiempaa Eclipse Phasen maailman tuntemusta, mutta ei se haitaksikaan ole. Transhumanistiscifin konseptien tuntemus on myös eduksi, muttei sekään ole välttämätöntä.
//Kiitokset erinomaisille pelaajille ""VaaliCon 2017:ssa!""//
Deletions:
En ole mitenkään kirjoittanut pelinjohtomateriaaleja puhtaaksi, joten monet aspektit skenaarion pelinjohto-osuudesta ovat aika torsoja. Pelautin pelin GURPS:illa, käytännössä hyvin löyhillä säännöillä. Mitään pelimekaniikkaa ei ole mukana. Skenaario oli myös suunniteltu nimenomaan poliittiseen roolipelitapahtumaan, joten pelisisältö on kalibroitu tämän mukaan. Peli koostuu valtaosin siitä, että porukka päättäjiä istuu samassa tilassa ja miettii, mitä heidän pitäisi tehdä, samalla kun ulkopuolinen uhka painostaa heitä.
- mielen uploadaaminen nähdään psykologisesti varsin vaativana toimenpiteenä, eikä se ole useimmille helppoa
Pelaajilta ei edellytetä aiempaa Eclipse Phasen maailman tuntemusta, mutta ei se haitaksikaan ole. Transhumanistiscifin konseptien tuntemus on myös eduksi, muttei välttämätöntä.