Revision [812]
This is an old revision of Larp made by AdminDare on 2018-03-04 12:57:21.
Eclipse Phase -larppi
idea: asema kaasujättiläisen kaasukehässä (1G tjsp), ison matsin aftermathissa. Joukko egoja ja varamorfeja; paljon taistelua, kun morfi kuolee, voidaan sukittaa uuteen kroppaan mutta näitä ei ole loputtomiin (kroppana voi toimia myös esim. gorilla tai muu outous - peliteknisesti nämä pitää olla helposti ja nopeasti propattavissa).
transihmisiä ja jupiterilaisia?
peli alkaa massiivisen taistelun jälkeen
pelissä voi olla tila, jossa pelataan esim. sukkulalentämistä tai vierailtavia paikkoja (myös esim. taistelukohtauksia)
Perusidea:
Pyörivä avaruussatama Jupiterin kaasukehän tuntumassa / renkaissa on kokenut kriisin ja tulee putoamaan ilmakehään. Joukko onnenonkijoita / vieraiden valtojen agentteja siivoaa jälkiä ja käyttää avaruusasemaa staging-alueena naapuriasemien puhdistamiseen. Tasavallan tutkimusalus etsii samalla eloonjääneitä ja jäljittää koneälyjen jälkeensä jättämiä ansoja.
Kovan scifin faktoja
Liikkuminen tapahtuu metallivetyraketeilla. (Ongelma: kaikki näkevät kaiken? Liikkuuko täällä muutakin? Toki näin lähellä Jupiteria massiivinen säteily ja Ion vulkaaninen plasmavyö sotkevat sensorit.)
Säteily: ulkona n. 30 mSv / päivä (hyvin konservatiivinen arvio). Morfit ottavat pahaa hittiä ulkona.
Metallivetyrakettien kantamat vähän pieniä. Pitäiskö larppi vetää suosiolla aikadilaatiossa - ts. pelissä matkustusajat on säädetty kertoimella 10? Toisaalta, Metis ja Adrastea ovat lähimmillään 1100 km (esim. 15.3.2018 klo 14:41) päässä toisistaan. Jos etäisyydet olisivat parin tuhannen kilometrin luokkaa, matkustusajat olisivat ihan järkeviä ja energiamäärät samoin. ∆v-määrät ovat jotain 15 km/s tjsp, tällaisilla voisi liikkua melko järkevästi.
(Mikropainovoiman simuloinnin mahdollisuus helpottaisi myös menoa? Ehkä tasavaltalaisten alus perustuu mikropainovoimaan ja magneettikenkiin? Olisi kiva, jos tähän saisi jotain eroa kiertopainovoimaan.)