Wiki source for Larp
====Eclipse Phase -larppi====
idea: asema kaasujättiläisen kaasukehässä (1G tjsp), ison matsin aftermathissa. Joukko egoja ja varamorfeja; paljon taistelua, kun morfi kuolee, voidaan sukittaa uuteen kroppaan mutta näitä ei ole loputtomiin (kroppana voi toimia myös esim. gorilla tai muu outous - peliteknisesti nämä pitää olla helposti ja nopeasti propattavissa).
transihmisiä ja jupiterilaisia?
peli alkaa massiivisen taistelun jälkeen
pelissä voi olla tila, jossa pelataan esim. sukkulalentämistä tai vierailtavia paikkoja (myös esim. taistelukohtauksia)
===Morfit===
Yksinkertaisia naamio + hanskat + vaatetus -settejä, tyyliin one size fits many
Perusidea:
Pyörivä avaruussatama Jupiterin kaasukehän tuntumassa / renkaissa on kokenut kriisin ja tulee putoamaan ilmakehään. Joukko onnenonkijoita / vieraiden valtojen agentteja siivoaa jälkiä ja käyttää avaruusasemaa staging-alueena naapuriasemien puhdistamiseen. Tasavallan tutkimusalus etsii samalla eloonjääneitä ja jäljittää koneälyjen jälkeensä jättämiä ansoja.
===Kovan scifin faktoja===
Liikkuminen tapahtuu metallivetyraketeilla. (Ongelma: kaikki näkevät kaiken? Liikkuuko täällä muutakin? Toki näin lähellä Jupiteria massiivinen säteily ja Ion vulkaaninen plasmavyö sotkevat sensorit.)
Säteily: ulkona n. 30 mSv / päivä (hyvin konservatiivinen arvio). Orgaaniset morfit ottavat pahaa hittiä ulkona.
Metallivetyrakettien kantamat vähän pieniä. Pitäiskö larppi vetää suosiolla aikadilaatiossa - ts. pelissä matkustusajat on säädetty kertoimella 10? Toisaalta, Metis ja Adrastea ovat lähimmillään 1100 km (esim. 15.3.2018 klo 14:41) päässä toisistaan. Jos etäisyydet olisivat parin tuhannen kilometrin luokkaa, matkustusajat olisivat ihan järkeviä ja energiamäärät samoin. ∆v-määrät ovat jotain 15 km/s tjsp, tällaisilla voisi liikkua melko järkevästi.
(Mikropainovoiman simuloinnin mahdollisuus helpottaisi myös menoa? Ehkä tasavaltalaisten alus perustuu mikropainovoimaan ja magneettikenkiin? Olisi kiva, jos tähän saisi jotain eroa kiertopainovoimaan.)
idea: asema kaasujättiläisen kaasukehässä (1G tjsp), ison matsin aftermathissa. Joukko egoja ja varamorfeja; paljon taistelua, kun morfi kuolee, voidaan sukittaa uuteen kroppaan mutta näitä ei ole loputtomiin (kroppana voi toimia myös esim. gorilla tai muu outous - peliteknisesti nämä pitää olla helposti ja nopeasti propattavissa).
transihmisiä ja jupiterilaisia?
peli alkaa massiivisen taistelun jälkeen
pelissä voi olla tila, jossa pelataan esim. sukkulalentämistä tai vierailtavia paikkoja (myös esim. taistelukohtauksia)
===Morfit===
Yksinkertaisia naamio + hanskat + vaatetus -settejä, tyyliin one size fits many
Perusidea:
Pyörivä avaruussatama Jupiterin kaasukehän tuntumassa / renkaissa on kokenut kriisin ja tulee putoamaan ilmakehään. Joukko onnenonkijoita / vieraiden valtojen agentteja siivoaa jälkiä ja käyttää avaruusasemaa staging-alueena naapuriasemien puhdistamiseen. Tasavallan tutkimusalus etsii samalla eloonjääneitä ja jäljittää koneälyjen jälkeensä jättämiä ansoja.
===Kovan scifin faktoja===
Liikkuminen tapahtuu metallivetyraketeilla. (Ongelma: kaikki näkevät kaiken? Liikkuuko täällä muutakin? Toki näin lähellä Jupiteria massiivinen säteily ja Ion vulkaaninen plasmavyö sotkevat sensorit.)
Säteily: ulkona n. 30 mSv / päivä (hyvin konservatiivinen arvio). Orgaaniset morfit ottavat pahaa hittiä ulkona.
Metallivetyrakettien kantamat vähän pieniä. Pitäiskö larppi vetää suosiolla aikadilaatiossa - ts. pelissä matkustusajat on säädetty kertoimella 10? Toisaalta, Metis ja Adrastea ovat lähimmillään 1100 km (esim. 15.3.2018 klo 14:41) päässä toisistaan. Jos etäisyydet olisivat parin tuhannen kilometrin luokkaa, matkustusajat olisivat ihan järkeviä ja energiamäärät samoin. ∆v-määrät ovat jotain 15 km/s tjsp, tällaisilla voisi liikkua melko järkevästi.
(Mikropainovoiman simuloinnin mahdollisuus helpottaisi myös menoa? Ehkä tasavaltalaisten alus perustuu mikropainovoimaan ja magneettikenkiin? Olisi kiva, jos tähän saisi jotain eroa kiertopainovoimaan.)