Revision history for HauntingMars0
Additions:
===Hahmot===
- **Cael Ortega** (Pekka), psykologi
- **Madison Bell** (Elli), insinööri
- **TX Wang** (Kaisa), agitaattori
- **Kwame Larbi** (Lissu), data-analyytikko
- **Cael Ortega** (Pekka), psykologi
- **Madison Bell** (Elli), insinööri
- **TX Wang** (Kaisa), agitaattori
- **Kwame Larbi** (Lissu), data-analyytikko
Additions:
Hahmot tehdään pääasiassa erikseen, mutta siten, että niistä on hieman keskusteltu koko ryhmän kesken. Lopullinen hahmonluonti tehdään vasta nollasession jälkeen, mutta kannattaa ideoida hahmoaan jo ennen sitä. Alustavia ideoita voi ja kandee heittää pelinjohtajalle ja miksei kanssapelaajillekin.
Seuraavassa joitain esimerkkejä arkisemman pään hahmotaustoista, jotka voisivat toimia kampanjassa.
Paljon muitakin mahdollisuuksia on, ja villeillekin hahmoideoille saatetaan sanoa kyllä. Maailma on hyvin outo, eikä ole mitään tarvetta karttaa sen kummallisia puolia jos niistä jokin viehättää. "Villi hahmoidea" ei tarkoita tässä supervoimakasta eeppistä sankaria, sellaisia en halua, vaan hahmoa, joka on pelimaailman hämärämmästä päästä.
Kun nollasessio on ohi, [[https://posthuman.karmavector.org/images/haunting_mars_hahmolomake.pdf|suunnittele hahmosi tarkemmin ja täytä oheinen hahmolomake]]. Lomake edustaa minimimäärää tiedoista, joita hahmosta tarvitaan.
Lomakkeeseen tarvitaan perustietoja: nimi, ikä, ammatti, kansallisuus (joko Lankeemusta edeltävän tai sen jälkeisen maailmanjärjestyksen mukainen), ulkonäkö, perhe yms. Hahmiksen tarkoitus on kuvailla hahmoa itsellesi ja pelinjohtajalle; se auttaa sinua vain miettimään, kuka tämä tyyppi oikein on. "Katko" on aika, jonka hahmo on ollut tiedottomana. "Suuntaus" on seksuaalinen suuntaus, pelaajan haluamalla tarkkuudella. (Kinsey-skaala 0-6 missä 0 on umpihetero, 3 50/50 bi ja 6 umpihomo voi toimia binäärisille hahmoille, ei-binääriset voi käyttää jotain muuta.)
Lähetä lopuksi hahmolomakkeesta kopio pelinjohtajalle.
Seuraavassa joitain esimerkkejä arkisemman pään hahmotaustoista, jotka voisivat toimia kampanjassa.
Paljon muitakin mahdollisuuksia on, ja villeillekin hahmoideoille saatetaan sanoa kyllä. Maailma on hyvin outo, eikä ole mitään tarvetta karttaa sen kummallisia puolia jos niistä jokin viehättää. "Villi hahmoidea" ei tarkoita tässä supervoimakasta eeppistä sankaria, sellaisia en halua, vaan hahmoa, joka on pelimaailman hämärämmästä päästä.
Kun nollasessio on ohi, [[https://posthuman.karmavector.org/images/haunting_mars_hahmolomake.pdf|suunnittele hahmosi tarkemmin ja täytä oheinen hahmolomake]]. Lomake edustaa minimimäärää tiedoista, joita hahmosta tarvitaan.
Lomakkeeseen tarvitaan perustietoja: nimi, ikä, ammatti, kansallisuus (joko Lankeemusta edeltävän tai sen jälkeisen maailmanjärjestyksen mukainen), ulkonäkö, perhe yms. Hahmiksen tarkoitus on kuvailla hahmoa itsellesi ja pelinjohtajalle; se auttaa sinua vain miettimään, kuka tämä tyyppi oikein on. "Katko" on aika, jonka hahmo on ollut tiedottomana. "Suuntaus" on seksuaalinen suuntaus, pelaajan haluamalla tarkkuudella. (Kinsey-skaala 0-6 missä 0 on umpihetero, 3 50/50 bi ja 6 umpihomo voi toimia binäärisille hahmoille, ei-binääriset voi käyttää jotain muuta.)
Lähetä lopuksi hahmolomakkeesta kopio pelinjohtajalle.
Deletions:
Seuraavassa joitain esimerkkejä arkisemman pään hahmoista, jotka voisivat toimia kampanjassa.
Paljon muitakin mahdollisuuksia on, ja villeillekin hahmoideoille saatetaan sanoa kyllä. Maailma on hyvin outo, eikä ole mitään tarvetta karttaa sen kummallisia puolia jos niistä jokin viehättää. "Villi hahmoidea" ei tarkoita tässä supervoimakasta eeppistä sankaria, sellaisia en halua, vaan hahmoa, joka on pelimaailman hämärämmästä päästä, mitä se sitten tarkoittaakin.
2. Ilmoita pelinjohtajalle ideasi, sekä taitosetti, jonka hahmo täyttäisi. Taitosetti ja hahmoidea varataan sinulle.
3. [[https://posthuman.karmavector.org/images/haunting_mars_hahmolomake.pdf|Suunnittele hahmosi tarkemmin ja täytä oheinen hahmolomake]]. Lomake edustaa minimimäärää tiedoista, joita hahmosta tarvitaan.
Lomakkeeseen tarvitaan perustietoja: nimi, ikä, ammatti, kansallisuus, ulkonäkö, perhe yms. Hahmiksen tarkoitus on kuvailla hahmoa itsellesi ja pelinjohtajalle; se auttaa sinua vain miettimään, kuka tämä tyyppi oikein on. "Katko" on aika, jonka hahmo on ollut tiedottomana. "Suuntaus" on seksuaalinen suuntaus, pelaajan haluamalla tarkkuudella. (Kinsey-skaala 0-6 missä 0 on umpihetero, 3 50/50 bi ja 6 umpihomo voi toimia binäärisille hahmoille, ei-binääriset voi käyttää jotain muuta.)
4. Lähetä hahmolomakkeesta kopio pelinjohtajalle.
Additions:
===Punaisia lippuja: ominaisuudet, joita ei voi hahmolla olla===
Deletions:
Additions:
2. Ilmoita pelinjohtajalle ideasi, sekä taitosetti, jonka hahmo täyttäisi. Taitosetti ja hahmoidea varataan sinulle.
Deletions:
Additions:
Paljon muitakin mahdollisuuksia on, ja villeillekin hahmoideoille saatetaan sanoa kyllä. Maailma on hyvin outo, eikä ole mitään tarvetta karttaa sen kummallisia puolia jos niistä jokin viehättää. "Villi hahmoidea" ei tarkoita tässä supervoimakasta eeppistä sankaria, sellaisia en halua, vaan hahmoa, joka on pelimaailman hämärämmästä päästä, mitä se sitten tarkoittaakin.
Deletions:
Additions:
Vaikkei hahmoille tätä ole heti alussa kerrottukaan, Yunus Bank hakee ihmisiä nimenomaan hyperyritysten vastaiseen toimintaan. Hänen poolinsa ei ole ollut loputtoman laaja, joten kyseessä ei ole automaattisesti mikään eliittiryhmä. Yunus Bank varmasti haluaisi superagentteja, mutta joutuu tyytymään motivoituneisiin harrastelijoihin, joiden osaaminen on enemmän sekalaista ruohonjuuritason vastarintamenoa. Hahmojen tärkein osaaminen saattaa hyvin olla jotain aivan muuta kuin tässä mainittu, mutta heillä on myös ainakin jonkin verran alan osaamista sekä kiinnostusta kapitalististen mahtien vastustamisesta. (Jos hahmolla ei olisi mitään osaamista, heitä ei kysyttäisi tehtävään.) Vastustaminen voi olla ideologista tai puhtaan henkilökohtaista.
Deletions:
Additions:
Kuvan tyyli ja tuottamistapa ovat täysin vapaat, mutta suotavaa on, että jos ja kun kuvaa käytetään pelin web-sivuilla, se ei aiheuta ylläpitäjälle ongelmia esim. tekijänoikeupoliisin kanssa.
Deletions:
Additions:
{{image url="images/chars.png"}}
Deletions:
No Differences
Additions:
{{image url="https://mephitjamesblog.files.wordpress.com/2016/02/hero_shot.jpg"}}
Additions:
3. [[https://posthuman.karmavector.org/images/haunting_mars_hahmolomake.pdf|Suunnittele hahmosi tarkemmin ja täytä oheinen hahmolomake]]. Lomake edustaa minimimäärää tiedoista, joita hahmosta tarvitaan.
Deletions:
Additions:
"Motivaatio" on joku simppeli henkilökohtainen mission statement tai asia, minkä hahmo kokee tärkeäksi (raha, isänmaallisuus, "haluan tehdä oikein", "haluan päästä mahdollisimman vähällä", "haluan kuuluisaksi" tjsp. Jos hahmo on vaikka kroonisen masentunut, voi myös olla vaikka "ei mikään" mutta tällaisen pelaaminen voi olla vähän kurjaa.) Sen ei tarvitse olla //tärkein// asia hahmon elämässä, koska ei hahmo välttämättä itsekään sellaista osaisi rehellisesti nimetä. Sen ei myöskään kuulu olla ainoa asia hahmon elämässä.
Deletions:
Additions:
===Konkreettinen hahmonluonti===
1. Kehitä hahmoidea, ja ehdota sitä pelinjohtajalle
Seuraavassa joitain esimerkkejä arkisemman pään hahmoista, jotka voisivat toimia kampanjassa.
2. Ilmoita pelinjohtajalle ideasi. Jos se on joku ylläolevista, tai lähellä sitä, se varataan sinulle.
3. [[https://posthuman.karmavector.org/images/haunting_mars_hahmolomake.pdf|Täytä oheinen hahmolomake]]. Lomake edustaa minimimäärää tiedoista, joita hahmosta tarvitaan.
Lomakkeeseen tarvitaan perustietoja: nimi, ikä, ammatti, kansallisuus, ulkonäkö, perhe yms. Hahmiksen tarkoitus on kuvailla hahmoa itsellesi ja pelinjohtajalle; se auttaa sinua vain miettimään, kuka tämä tyyppi oikein on. "Katko" on aika, jonka hahmo on ollut tiedottomana. "Suuntaus" on seksuaalinen suuntaus, pelaajan haluamalla tarkkuudella. (Kinsey-skaala 0-6 missä 0 on umpihetero, 3 50/50 bi ja 6 umpihomo voi toimia binäärisille hahmoille, ei-binääriset voi käyttää jotain muuta.)
"Motivaatio" on joku simppeli henkilökohtainen mission statement tai asia, minkä hahmo kokee tärkeäksi (raha, isänmaallisuus, "haluan tehdä oikein", "haluan päästä mahdollisimman vähällä", "haluan kuuluisaksi" tjsp. Jos hahmo on vaikka kroonisen masentunut, voi myös olla vaikka "ei mikään" mutta tällaisen pelaaminen voi olla vähän kurjaa.) Sen ei tarvitse olla tärkein asia hahmon elämässä, koska ei hahmo välttämättä itsekään sellaista osaisi rehellisesti nimetä. Sen ei myöskään kuulu olla ainoa asia hahmon elämässä.
"Ulkonäkö" voi olla minäkuvan mukainen kuva tai kuvaus (jos hahmo on tottunut vain yhteen kehoon) tai verkkoavatari, jos hahmo on jo sopeutunut siihen, ettei ole missään yhdessä ainoassa kehossa.
Lomakkeessa on myös 1-5 -matriisi, josta valitaan rasti ruutuun -periaatteella jotain ominaisuuksien tapaista, kuten fiksuutta ja sosiaaliluokaa. Jos matriisin ruutu on tummanharmaa, se ei ole tässä pelissä käytettävissä (eli en halua esim. hahmoja jotka on superhyperrikkaita, tyhmiä tms). Kuitenkin: keskivertoarvo on aina 3, vaikka skaalan ruudut 1 ja 2 olisivat harmaita. "Mukautuvuus" tarkoittaa hahmon sopeutumista egonsiirtoon kehosta toiseen; tämä vaihtelee eri ihmisten kesken paljonkin. Mitään pistemääriä yms. hahmolle ei lasketa. Koska pelissä kehon vaihto on iso elementti, fyysiset ominaisuudet ovat vähemmän tärkeitä kuin luulisi; ne kertovat lähinnä siitä, miten paljon hahmo on tottunut fyysisiin juttuihin.
"Osaaminen" on sanan tai parin bullet pointteja hahmon taidoista. Tarkkuus on hyvin suurpiirteinen; enemmän kuvaileva kuin pelitekninen. Tässä voisi olla tyyliin "automekaniikka", "yritysjuridiikka", "vesivärimaalaaminen" jne. Pelinjohtaja tulkitsee näitä varsin armollisesti.
Sen lisäksi otan mielelläni normaalin pitkän kaavan kautta kirjoitetun hahmon elämäntarinan ja luonnekuvauksen. Jos tuntuu siltä, että osaamisen pelkistäminen hahmolomakkeelle on vaikeaa, voi hahmiksen jättää kokonaan pois ja vaan kirjoittaa hahmostaan. Joka tapauksessa hahmon lopullinen versio tulee olemaan ""GURPS""ia.
4. Lähetä hahmolomakkeesta kopio pelinjohtajalle.
1. Kehitä hahmoidea, ja ehdota sitä pelinjohtajalle
Seuraavassa joitain esimerkkejä arkisemman pään hahmoista, jotka voisivat toimia kampanjassa.
2. Ilmoita pelinjohtajalle ideasi. Jos se on joku ylläolevista, tai lähellä sitä, se varataan sinulle.
3. [[https://posthuman.karmavector.org/images/haunting_mars_hahmolomake.pdf|Täytä oheinen hahmolomake]]. Lomake edustaa minimimäärää tiedoista, joita hahmosta tarvitaan.
Lomakkeeseen tarvitaan perustietoja: nimi, ikä, ammatti, kansallisuus, ulkonäkö, perhe yms. Hahmiksen tarkoitus on kuvailla hahmoa itsellesi ja pelinjohtajalle; se auttaa sinua vain miettimään, kuka tämä tyyppi oikein on. "Katko" on aika, jonka hahmo on ollut tiedottomana. "Suuntaus" on seksuaalinen suuntaus, pelaajan haluamalla tarkkuudella. (Kinsey-skaala 0-6 missä 0 on umpihetero, 3 50/50 bi ja 6 umpihomo voi toimia binäärisille hahmoille, ei-binääriset voi käyttää jotain muuta.)
"Motivaatio" on joku simppeli henkilökohtainen mission statement tai asia, minkä hahmo kokee tärkeäksi (raha, isänmaallisuus, "haluan tehdä oikein", "haluan päästä mahdollisimman vähällä", "haluan kuuluisaksi" tjsp. Jos hahmo on vaikka kroonisen masentunut, voi myös olla vaikka "ei mikään" mutta tällaisen pelaaminen voi olla vähän kurjaa.) Sen ei tarvitse olla tärkein asia hahmon elämässä, koska ei hahmo välttämättä itsekään sellaista osaisi rehellisesti nimetä. Sen ei myöskään kuulu olla ainoa asia hahmon elämässä.
"Ulkonäkö" voi olla minäkuvan mukainen kuva tai kuvaus (jos hahmo on tottunut vain yhteen kehoon) tai verkkoavatari, jos hahmo on jo sopeutunut siihen, ettei ole missään yhdessä ainoassa kehossa.
Lomakkeessa on myös 1-5 -matriisi, josta valitaan rasti ruutuun -periaatteella jotain ominaisuuksien tapaista, kuten fiksuutta ja sosiaaliluokaa. Jos matriisin ruutu on tummanharmaa, se ei ole tässä pelissä käytettävissä (eli en halua esim. hahmoja jotka on superhyperrikkaita, tyhmiä tms). Kuitenkin: keskivertoarvo on aina 3, vaikka skaalan ruudut 1 ja 2 olisivat harmaita. "Mukautuvuus" tarkoittaa hahmon sopeutumista egonsiirtoon kehosta toiseen; tämä vaihtelee eri ihmisten kesken paljonkin. Mitään pistemääriä yms. hahmolle ei lasketa. Koska pelissä kehon vaihto on iso elementti, fyysiset ominaisuudet ovat vähemmän tärkeitä kuin luulisi; ne kertovat lähinnä siitä, miten paljon hahmo on tottunut fyysisiin juttuihin.
"Osaaminen" on sanan tai parin bullet pointteja hahmon taidoista. Tarkkuus on hyvin suurpiirteinen; enemmän kuvaileva kuin pelitekninen. Tässä voisi olla tyyliin "automekaniikka", "yritysjuridiikka", "vesivärimaalaaminen" jne. Pelinjohtaja tulkitsee näitä varsin armollisesti.
Sen lisäksi otan mielelläni normaalin pitkän kaavan kautta kirjoitetun hahmon elämäntarinan ja luonnekuvauksen. Jos tuntuu siltä, että osaamisen pelkistäminen hahmolomakkeelle on vaikeaa, voi hahmiksen jättää kokonaan pois ja vaan kirjoittaa hahmostaan. Joka tapauksessa hahmon lopullinen versio tulee olemaan ""GURPS""ia.
4. Lähetä hahmolomakkeesta kopio pelinjohtajalle.
Deletions:
===Konkretiaa===
Hahmonluonnin apuna on oheinen [[https://posthuman.karmavector.org/images/haunting_mars_hahmolomake.pdf|hahmolomake]]. Lomake edustaa minimimäärää tiedoista, joita hahmosta tarvitaan. Sen lisäksi otan mielelläni normaalin pitkän kaavan kautta kirjoitetun hahmon elämäntarinan yms.
Mitään pistemääriä yms. hahmolle ei lasketa. Koska pelissä kehon vaihto on iso elementti, fyysiset ominaisuudet ovat vähemmän tärkeitä kuin luulisi; ne kertovat lähinnä siitä, miten paljon hahmo on tottunut fyysisiin juttuihin.
Additions:
Hahmonluonnin apuna on oheinen [[https://posthuman.karmavector.org/images/haunting_mars_hahmolomake.pdf|hahmolomake]]. Lomake edustaa minimimäärää tiedoista, joita hahmosta tarvitaan. Sen lisäksi otan mielelläni normaalin pitkän kaavan kautta kirjoitetun hahmon elämäntarinan yms.
Mitään pistemääriä yms. hahmolle ei lasketa. Koska pelissä kehon vaihto on iso elementti, fyysiset ominaisuudet ovat vähemmän tärkeitä kuin luulisi; ne kertovat lähinnä siitä, miten paljon hahmo on tottunut fyysisiin juttuihin.
Mitään pistemääriä yms. hahmolle ei lasketa. Koska pelissä kehon vaihto on iso elementti, fyysiset ominaisuudet ovat vähemmän tärkeitä kuin luulisi; ne kertovat lähinnä siitä, miten paljon hahmo on tottunut fyysisiin juttuihin.
Deletions:
Additions:
===Konkretiaa===
Hahmonluonnin apuna on oheinen [[images/haunting_mars_hahmolomake.pdf|hahmoluomake]]
Hahmonluonnin apuna on oheinen [[images/haunting_mars_hahmolomake.pdf|hahmoluomake]]
Additions:
- Romahtanut keskiluokka: hahmo oli osa Lankeemuksen jälkeistä sisemmän järjestelmän yhteiskuntaa (Mars, Luna, kiertorata) mutta menetti kaiken omaisuutensa morfia myöten jotenkin [Katkoa 6kk -10 vuotta]
Deletions:
Additions:
Vaikkei hahmoille tätä ole heti alussa kerrottukaan, Yunus Bank hakee ihmisiä nimenomaan hyperyritysten vastaiseen toimintaan. Hänen poolinsa ei ole ollut loputtoman laaja, joten kyseessä ei ole automaattisesti mikään eliittiryhmä. Yunus Bank varmasti haluaisi superagentteja, mutta joutuu tyytymään motivoituneisiin harrastelijoihin, joiden osaaminen on enemmän sekalaista ruohonjuuritason vastarintamenoa. Hahmojen tärkein osaaminen saattaa hyvin olla jotain aivan muuta kuin tässä mainittu, mutta heillä on myös vähän alan osaamista sekä kiinnostusta kapitalististen mahtien vastustamisesta. (That said, värvättävillä hahmoilla on varmasti //jotain// osaamista, tai heitä ei kysyttäisi tehtävään.) Vastustaminen voi olla ideologista tai puhtaan henkilökohtaista.
Deletions:
Additions:
Vaikkei hahmoille tätä ole heti suoraan kerrottukaan, Yunus Bank hakee ihmisiä nimenomaan hyperyritysten vastaiseen toimintaan. Hänen poolinsa ei ole ollut loputtoman laaja, joten kyseessä ei ole automaattisesti mikään eliittiryhmä. Hän haluaisi superagentteja, mutta joutuu tyytymään motivoituneisiin harrastelijoihin, joiden osaaminen on enemmän sekalaista ruohonjuuritason vastarintamenoa. Hahmojen tärkein osaaminen saattaa hyvin olla jotain aivan muuta kuin tässä mainittu, mutta heillä on myös vähän alan osaamista sekä kiinnostusta kapitalististen mahtien vastustamisesta. (That said, värvättävillä hahmoilla on varmasti //jotain// osaamista, tai heitä ei kysyttäisi tehtävään.) Vastustaminen voi olla ideologista tai puhtaan henkilökohtaista.
Deletions:
Additions:
Yunus Bank on esittänyt tarjouksensa vain tietynlaisille henkilöille. Motivaatio on lopulta hänelle tärkeämpää kuin osaaminen. Seuraavat tiedossa olevat piirteet ovat sulkeneet hahmon pois harkinnasta, oli hän miten pätevä tahansa (ja mm. tämän vuoksi porukassa ei ole superagentteja).
Deletions:
Additions:
Tarkoittaa: ei tällä hetkellä varallisuutta, ei kunnollista tukiverkostoa, ei edes morfia. Käytännössä hahmon alkutilanne on olla Marsissa kylmävarastossa ilman suuria prospekteja tulla inkarnoiduksi. Jokaisella hahmolla on ennen alkutilannetta jonkin verran //katkoa//, ts. aikaa, jolloin hänen egonsa on ollut tiedoton. Mahdollisia lähtökohtia esim:
Deletions:
Additions:
Seuraavassa joitain esimerkkejä arkisemman pään hahmoista, jotka voisivat toimia kampanjassa:
Deletions:
Additions:
Peli tulee luultavasti sisältämään paljon morfinvaihtoa, ja hahmojen konkreettinen ulkomuoto tulee elämään. Siispä hahmokuvaksi haluttaisiin ainakin jokseenkin pysyvä verkkoavatari. Tämä voi olla melkein mikä tahansa; sen ei tosiaan tarvitse rajoittua humanoidimuotoihin. Verrokkina nykyisten keskustelupalstojen / Discord-servereiden avatarit, jotka voivat näyttää ihan miltä tahansa. Tärkeintä tässä ovat:
Deletions:
Additions:
Haunting Mars -pelin hahmot ovat henkilöitä, joille esitettiin tämä tarjous, ja jotka vastasivat siihen "kyllä". Hahmot eivät luultavasti tunne toisiaan pelin alkaessa, vaikka ei tämä mahdotontakaan ole.
Deletions:
Additions:
"Tervehdys. Voit kutsua minua nimellä Yunus Bank. Meillä on hyvin vähän aikaa, ja hyvin kapea informaatiokaista käytössämme. Minulla on sinulle ehdotus, tarjous, tai pyyntö. "<br><br>
Deletions:
Additions:
Yunus Bank on esittänyt tarjouksensa vain tietynlaisille henkilöille. Motivaatio on lopulta hänelle tärkeämpää kuin osaaminen. Seuraavat tiedossa olevat piirteet ovat sulkeneet hahmon pois harkinnasta, oli hän miten pätevä tahansa (ja tämän vuoksi porukassa ei ole superagentteja).
Vaikkei hahmoille tätä ole heti suoraan kerrottukaan, Yunus Bank hakee ihmisiä nimenomaan hyperyritysten vastaiseen toimintaan. Hänen poolinsa ei ole ollut superlaaja, joten kyseessä ei ole automaattisesti mikään eliittiryhmä. Hän haluaisi superagentteja, mutta joutuu tyytymään motivoituneisiin harrastelijoihin, joiden osaaminen on enemmän sekalaista ruohonjuuritason vastarintamenoa. Hahmojen tärkein osaaminen saattaa hyvin olla jotain aivan muuta kuin tässä mainittu, mutta heillä on myös vähän alan osaamista sekä kiinnostusta kapitalististen mahtien vastustamisesta. (That said, värvättävillä hahmoilla on varmasti //jotain// osaamista, tai heitä ei kysyttäisi tehtävään.) Vastustaminen voi olla ideologista tai puhtaan henkilökohtaista.
Vaikkei hahmoille tätä ole heti suoraan kerrottukaan, Yunus Bank hakee ihmisiä nimenomaan hyperyritysten vastaiseen toimintaan. Hänen poolinsa ei ole ollut superlaaja, joten kyseessä ei ole automaattisesti mikään eliittiryhmä. Hän haluaisi superagentteja, mutta joutuu tyytymään motivoituneisiin harrastelijoihin, joiden osaaminen on enemmän sekalaista ruohonjuuritason vastarintamenoa. Hahmojen tärkein osaaminen saattaa hyvin olla jotain aivan muuta kuin tässä mainittu, mutta heillä on myös vähän alan osaamista sekä kiinnostusta kapitalististen mahtien vastustamisesta. (That said, värvättävillä hahmoilla on varmasti //jotain// osaamista, tai heitä ei kysyttäisi tehtävään.) Vastustaminen voi olla ideologista tai puhtaan henkilökohtaista.
Deletions:
Vaikkei hahmoille tätä ole heti suoraan kerrottukaan, Yunus Bank hakee ihmisiä nimenomaan hyperyritysten vastaiseen toimintaan. Hänen poolinsa ei ole ollut superlaaja, joten kyseessä ei ole automaattisesti mikään eliittiryhmä. Koostumus on enemmän sekalaista vastarintaliiketasoa. Hahmojen tärkein osaaminen saattaa hyvin olla jotain aivan muuta, mutta heillä on myös vähän osaamista tai kiinnostusta kapitalististen mahtien vastustamisesta. (That said, värvättävillä hahmoilla on varmasti //jotain// osaamista, tai heitä ei kysyttäisi tehtävään.) Vastustaminen voi olla ideologista tai puhtaan henkilökohtaista.
Mitä pidempi katko hahmolla on taustalla, sitä epämääräisempi vastarintaosaaminen tai kiinnostus kelpaa; jos joku on ollut 10 vuotta kylmävarastossa, hänet pyydetään mukaan kevyemmin perustein.
Additions:
Yunus Bank on koettanut koota ryhmän, jolla olisi seuraavia taitoja. Hän ei ole luultavasti onnistunut tässä täydellisesti, ja jossain kohdassa on aukkoja.
- soluttautuminen ("vakooja")
//(Huom! Soluttautujan taitosetti Eclipse Phasessa eroaa hieman klassisesta kyberpunk-varkaasta: hiiviskelyn ja kiipeilyn lisäksi / sijasta painotus on henkisessä joustavuudessa ja esim. kyvyssä sopeutua erilaisiin morfeihin.)//
- soluttautuminen ("vakooja")
//(Huom! Soluttautujan taitosetti Eclipse Phasessa eroaa hieman klassisesta kyberpunk-varkaasta: hiiviskelyn ja kiipeilyn lisäksi / sijasta painotus on henkisessä joustavuudessa ja esim. kyvyssä sopeutua erilaisiin morfeihin.)//