Revision [1734]

This is an old revision of OutThere6 made by AdminDare on 2022-06-03 07:19:00.

 

Out There 6: Kymmenen tuntia


<--: 5: Kaksi reittiä

"Tällaiset asiat meidän pitää päättää yhdessä."
- Altair

 


Bromon rahtikupla, 4.3. 2147, klo 21 aluksen aikaa


Altair ja Fajar ovat palanneet Albert Jackalta, ja käyvät läpi kokemuksiaan taistelussa. Kummankin päässä pyörii toistuvasti vaarallinen kohtaaminen fijiläisen taistelurobotin kanssa, je normaalit ihmisille sopivat hengitysharjoitukset eivät sovellu pienille Sei-Epsonin huoltoroboteille. Lopulta molemmat päätyvät rauhoittumaan musiikin avulla sen verran, että voivat käydä nukkumaan. Kriang Krai on virtuaalimaailmassa pelaamassa.

 (image: https://posthuman.karmavector.org/images/winged_synth.png) Pari tuntia myöhemmin Bromon huoltojärjestelmän hälytys herättää heidät. Waitui Tolulla tapahtuu jotain. Rungon aukosta on kuoriutunut uudenlaisia humanoidirobotteja, jotka näyttävät rakentavan jotain aluksen pinnalle. Robotit ovat sotaisan näköisiä ja siivekkäitä, ja rakenteilla oleva laite vaikuttaa aseelta. Onko se uhka Bromolle? Fajar ja Berin ilmoittavat tästä tovereilleen.

Albert Jackalla Berin kuuntelee uutislähetyksiä Europalta läpi yön. Hän löytää tiedekanavan ja innostuu kuuntelemaan meribiologien löydöistä. Hän ei varsinaisesti nukahda. Kriang Krai taas on virtuaalimaailmassa seikkaillut itselleen omaisuutta ja jutellut Raquelin kanssa. Hän sanoo kysyvänsä tästä kapteeni McGilliltä. Pian hän raportoi, että kapteenin mukaan laite näyttää puolustusjärjestelmältä, joka ei ole riittävän järeä läpäisemään edes Bromon runkoa -- mutta se on myös mahdollisesti ensimmäinen aste suojajärjestelmissä, ja sen valmistuttua robotit voidaan lähettää rakentamaan jotain vaarallisempaa, vailla pelkoa että rakennustöitä häiritään.

Berin käväisee Albert Jackan rungolla ja koettaa saada parempaa kuvaa siivekkäistä roboteista, muttei saa mitään uutta näistä irti. Ryhmä päättää lähettää tästä täydennyksen aiemmin lähettämäänsä hätäviestiin, ja pistää mukaan pakattuja kuvia kohtaamistaan vastustajista. Sillalle palattuaan Berin tulee siihen tulokseen, että tässä vaiheessa voisi olla hyödyllisempää olla humanoidikehossa. Hän keskustelee asiasta tovin muiden kanssa, ja tarjoutuu vapaaehtoiseksi kokeilemaan siirtoa. Egosiltaa ei ole, mutta periaatteessa mielen siirtäminen robottikehosta toiseen pitäisi onnistua ilmankin. Hän avaa fijiläisen taistelurobotin nippusiteet, kytkee datakaapelit paikalleen, ja käy läpi manuaalin. Xu fun järjestelmät tunnistavat fijiläisen robotin malliksi Daewoo Synthetic N2 ja vaikka parista sen järjestelmästä tulee varoitus - toinen silmä on Altairin hitsausliekin jäljiltä sokea - siiihen pitäisi olla turvallista siirtyä. Niinpä Berin aktivoi siirron.

Hetkeksi hänen filminsä katkeaa, ja sitten aistikenttä muuttuu. Näkökenttä kapenee, radioliikenne tulee kaukaisemmaksi, eikä olo ole yhtä paikalleen juurtunut. Hetkellinen tunne haamuraajoista vaivaa, mutta sitten Berin kohottaa kätensä kasvojensa eteen, ja tajuaa, että hänellä on taas kädet -- ja kasvot, ja pää joka kääntyy kuin ihmisen pää.

Humanoidikeho on monella tavalla kuin kotiin palaamista. Vaikka Daewoo on kolhiintunut ja sen toinen silmä on sokea, sen raajat toimivat ongelmitta. Berin lähtee kokeilemaan sen liikkuvuutta, ensin varovaisesti, mutta sitten innokkaammin. Muut kyselevät mitä oikein tapahtuu, ja Berin vastaa siirron onnistuneen. Albert Jacka on suunniteltu ihmisen kokoisille olennoille, ja nyt Berin pystyy todella kulkemaan siellä, kirmaamaan pitkin käytäviä, avaamaan kaappeja, olemaan fyysisenä olentona tilassa, joka on suunniteltu sen kaltaisille olennoille. Kokemus on jokseenkin riemastuttava.

Paikanvaihto


Waitui Tolulla siivekkäät robotit ovat saaneet puolustusjärjestelmänsä valmiiksi, ja siirtyvät alukseen sisään. Pyörivässä Waitui Tolussa järjestelmä tekee pientä liikettä kun se pitää Bromon jatkuvasti tähtäimessään.



Pelinjohtajan kommentteja


Kuvaus tuskin aloitettu

Tosiaan, egosilta ei ole välttämätön konekehoa vaihdettaessa, mutta se auttaa poistamaan väkivaltaiset reaktiot ja tekee siirtymästä helpomman, ja kuten havaittiin, tällä on arvoa.




CategoryPelit - CategoryOuThere
There are no comments on this page.
Perustuu Eclipse Phase -roolipelin, CC-NC-SA Posthuman Studios, 2008-. Pelijärjestelmänä GURPS.
Kampanja ja kuvitus CC-BY Dare Talvitie, 2015 - 2020 (paitsi jos muuta sanotaan):: Valid XHTML :: Valid CSS: :: Powered by WikkaWiki